18 August 2006

Di Wajahmu Kulihat Bulan

Ramai orang tahu yang Triple H, The Rock, Batista, Stone Cold, Chris Jerico, Undertaker, Kane, Khali dan lain2 pro wrestler berlakon. Gerak mereka dikareograf. Skrip mereka ditulis. Sape menang, sape kalah. Tapi masih ramai juga yang percaya apa yang ditayangkan di tv adalah betul. Tidak berlakon. Tidak dikareograf. Tiada skrip.

Lagi yang menarik, mereka yang tahu pun ia berlakon tetap terus saksikan program tersebut. Ada yang siap menunggu di depan tv -- di rumah mahu pun di kedai makan. Menyusahkan betulla orang nak tengok bola pun susah.

Setiap manusia akan mengecewakan dan dikecewakan oleh manusia lain. Tu pun terpulanglah pada setiap manusia, caranya bermasyarakat. Bersosial.

Namun sebagai manusia, mengikut hukum alamnya kita harus memaafkan. Walaupun dah tahu yang WWE [tu pasal guna WWE, kalau tak tuko Entertainment kat ujung dier, kalau kekel persatuan sukan, tax dia mungkin tinggi. Jadi, nak jimat punya kes tukola daripada WWF ke WWE] tu cuma berlakon, tapi still lagi kita boleh tengok [kalau kau tahu WWE berlakon dan kau tengok], kerana memaafkan itu suatu hukum alam yang baik.