17 August 2006

Smells Like Funk

Sangka aku, masalah yang aku tanggung ni masalah besar. Tapi pandangan aku ditutup untuk melihat masalah besar yang berlaku di seantero dunia. Masalah Lubnan, Iran, masalah Dr M-Pak Lah.

Kau ni selfish ler Pika. Orang lain ada masalah yang lebih besar dari kau, kau sebok fikir diri sendiri. Cuba la kau fikir masalah orang lain jugak. Macam mana dengan mak bapak yang hilang anak, peperangan, ambil tanah orang, tak de tempat nak tinggal, tak de life dan macam2 lagi.

Sepatutnya aku bersyukur. Tak dikurniakan Allah dengan masalah2 mereka. Masalah aku boleh lagi diselesaikan. Kau nak tau macam mana? Enjoy ur life. Nokhtah.

Masalah di Timur Tengah semakin berlarutan. Dah lebih 50 tahun dah, sejak Israel ambik tanah orang Palestine. Kini agrasi Israel ke Lubnan pulak. Katanya nak cari Hezbullah. Tapi kenapa kanak2 yang tau apa2, masjid2 dan rumah2 orang, jadi sasaran.

Perang!! Perang!! Masalah besar ni!

1 comment:

Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read »