16 August 2006

Narapidana

Aku sangkakan kau dah bangun. Rupanya sampai sekarang masih bermipi. Bangun. Bangun. Cepat sedarkan diri. Mana mungkin dia nak terima kau yang tak sempurna.

Aku tahu. Mimpi yang kau alami, sangat indah. Bukankan sudah aku cakap, "jangan asyik sangat bermimpi. Nanti tak sedar diri." Bangun!

Manusia yang 99% sempurna mana hendak orang macam kau yang tak sempurna. Kalaupun dia mahu, baik kau tak usah layan. Dan nasihat aku, "lebih baik kau frust sat ni, daripada kau frust nanti."

Manusia kalau tak sedar diri, boleh mendatangkan bahaya. Pada orang lain ataupun diri kita.

Kalau boleh kau nak simpan mimpi kau tu. Tapi setakat mana boleh bertahan. Lambat-laun kau akan lupa juga. Tak pun meninggal. Mati. Habis kau tak ingat apa2. Rasa akula. Mungkin juga mati akan pergi ke mimpi kau tu, ataupun, kau akan menemani orang yang kau pilih senantiasa dalam mimpi atau. Banyak sangatla kau tengok citer omputih.

Ah.. takpe. Kau tanak bangun, aku jirus kau dengan air.

Percayalah tuhan itu Maha Adil.

1 comment:

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »