11 August 2006

Pak Lah

Aku taula kau tension dengan apa yang dah jadi sekarang. Lubnan kena serang, kau oops, negara kau pulak jadi chairman OIC. Kau kena tekan ramai pihak, suruh nasihatkan sikit Israel. Dan dalam negara pulak bekas PM, Tun Dr. M, sampai desak kau letak jawatan. Tuduh kau macam2. Sama macam dia kena tuduh masa dia jadi PM dulu. Kau memang punyai masa yang agak sukar sekarang. Aku tahu.

Tapi takkan tu jadi alasan kau nak diamkan terus tentang 18?. Wo, ini sudah lebeh. Kau bercakar dengan Dr M, seperti mahu create masalah baru. Dalam masa yang sama kau alih pandang rakyat yang dok perati masalah kau, "bila lagi nak seret 18 orang tu?" Create masalah untuk selesaikan masalah.

Yang paling kuat kena tempias, KJ, bukan Kalid Jaafar tapi Khairy Jamaluddin. Ada dakwaan kata yang KJ nikah satu lagi, dengan Maya Karin. Tapi dia nafikan. Maya. Khari. Kalau aku kena tuduh macam tu, mesti aku buat sidang akhbar yang macam Datuk K dan Siti buat. Tapi aku tahu, aku bukannya menantu PM dan hensem pulak tu. Mesti ramai yang nak dekat. Aku just anak muda yang berpenyakit dan masa depan aku malap.

Chewah rendah dirila pulak.

No comments: