24 February 2007

Fast Food

Dah lama dah..

Aku ingat lagi, masa tu aku Matriks Law ke Part 1 Degree ke. Aku cadang nak bomkan (buat demo ke, jahanamkan restoran dia) McD Seksyen 3 -- cadangan gurauan. Tu nak menunjukkan yang aku benci sangat fast food sampai aku memulaukan, tak nak makan fast food. Benda yang buat aku bencikan sangat dengan fast food pasal ketidak berkhasitannya, pernah dua tiga kali naik court dan fast food jugak adalah lambang kepada ideologi maha jijik-- kapitalisma.

Tapi as time goes by, aku semakin flexible.

Aku kemundian mahu makan segala macam lambang kapitalisma -- MNC KFC, McD, Pizza Hut dll. Semuanya dengan alasan [aku bersetuju dengan alasan-alasan kau MJ] nasi dan lauk pauk kat Mamak sgt mahal. Lebih mahal kalau nak dibandingkan dengan apa yang ditawarkan di restoran2 fast food. Lebih baik makan fast food.

Poket selalu kempes beb.

Lagi satu, pasal setiap kawan [perempuan] aku layan benda ni (Aku ramai teman tapi mesra). Minah KFC dekat CM tu, dah kenal dah aku.

Bila keluar jer, "aku tunggu kat McD CM." "Saya tunggu kat KFC Pudu."

Dan last lagi satu, pasal aku sekarang ni bukan lagi orang kiri yang benci sangat pada kapitalisma. Er.. er.. aku bukan orang kiri, tapi aku jugak bukan orang kanan. Hei.. sekarang ni dah lepas zaman cold war dah. Kiri atau kanan, hati kau tetap di tengah, otak kau tetap di atas.

Beberapa hari lepas ada ura2 [ura2 tu dari RTM] suruh hentikan iklan2 fast food di tv.

N

2 comments:

spyz said...

lepas perang iraq dulu,
kononnya boikot la jugak..

bila dah lupa...
hmmm...

p/s bubur McD memang sedap. sungguh!!! ha ha..

Anonymous said...

kalu diorang boikot pun,aku tetap akan makan.ayam goreng KFC,french fries McD....

aku akan memberontak!

kuala lumpur....aku cabar ko.....