26 February 2007

Delete Yourself

Mendeletekan diri sendiri.

Perbuatan ini seperti membunuh diri. Boleh saja membunuh diri secara nampak [yakni, terjun dari tingkat 49 sebuah bangunan tinggi atau menikam diri sendiri dengan pisau yang mak kau gunakan untuk potong daging atau ambik razor blade kemudian toreh kat tangan -- kat urat nadi kat tangan, tak kiralah tangan sebelah kiri atau sebelah kanan atau lain2 method membunuh diri].

Atau juga kau boleh membunuh diri secara tak nampak [yakni, 'mematikan' diri kau yang lama, bertaubat atas segala kesalahan yang telah kau buat].

Kalau kau percaya dengan reinkarnasi kau juga mungkin percaya pada diri yang baru, sikap dan sifat. Biar aku lanjutkan lagi penjelasan aku, sikap dan sifat baru atau boleh juga dikatakan sebagai penghidupan baru.

Aku pernah beberapa kali cuba mendelete diri aku sendiri.

Hasilnya?

Aku berjaya, tapi, dalam jangka masa tak sampai beberapa minggu 'penghidupan aku yang lama' datang balik. Agaknya aku tak percaya pada reinkarnasi. Kepercayaan yang sangat diimani oleh penganut ajaran Tuan Guru Gauthama Buddha.

Eh tengok tak citer Little Buddha. Tah tah kau ni reinkarnasi Tuan Guru Gauthama Buddha tak. Terbayang aku kat Patung Buddha tokong mini yang ada kat Kedai Wong sebelah rumah aku.

No comments: