12 April 2007

Tujuh

Unbelivable.

Lepas satu, satu. Lepas satu, satu lagi. Sampailah ke angka tujuh.

Main rasuah kot. Hebat betul. Unbelievable, macam yang aku kata kat awal [nota] ni. alau rasuah kena panggil BPR, baru diorang ada kerja. Taklah mengangkang, letak kaki atas meja sambil tengok tv kat dalam pejabat ataupun melencong ke tempat lain bila buat kerja luar.

Eh.. BPR tu bukan Badan Pencegah Rasuah maksud aku, tapi Bank Pembangunan Rakyat yang duit faedahnya diguna untuk membesarkan perut yang sudah sememang besar kerana terlalu banyak minum kopi.

Tapi mungkin tidak.

Urusan malam tadi tiada rasuah. Comfirm.

Mustahil ada rasuah, kalau seorang yang sampai kat situ perutnya kempes; macam tayar basikal yang habis angin atau pancit atau pancat.

Lagi pun mana kau tahu urusan tu ada rasuah. Agaknya kau tak lihat muka mereka sorang2 serius semacam. Kecuali sorang jer, muka dai tak serius.

Tapi munkin juga adanya rasuah. Tapi, tak percayalah.

Tak percaya apa?

Tak percaya aku diorang ambik rasuah.