08 April 2007

Ingat Balik II

Lagu "Hingga Akhir Nanti" dendangan Alleycats buat aku ingat kat seseorang.

Pasal apa?

Tak, yah bagitahulah. Yang penting, lagu tu buat aku ingat kat dia.

Pada hal dia ingat kat orang lain bila dengar lagu tu. Aku pulak ingat kat dia.

Tadi, aku dengar lagu tu. Langsung fikiran aku langsung kembali ke kenangan indah kami berdua.

Nyanyi bersama sampai embun pagi keluar, lepak kat mamak sambil tengok filem hollywood letup-letup gedebum gedebam, lepak kat Syed, Khalifah, Dharoos; tak tau apa yang kami sembangkan dan tidur oops....

Tak, tak. Bukan yang itu, tapi yang ini yang lain.

Sumpah.

Tiada apa2 antara kami; tidak sampai melahirkan anak luar nikah yang tak sempurna macam anak arwah Altantuya.

Tuduh menuduh Altantuya tak pernah habis. Dan mungkin tak akan habis. Macam2 gosip ditimbulkan, yana malas aku nak dengar adalah gossip yang mengatakan ada orang besar terlibat.

Aku tak percaya.

Aku yakin orang besar kat Malaysia ni baik2 belaka; tak ada apa yang besar melainkan perut mereka bertambah besar. Dan perut mereka besar kerana mereka terlampau banyak minum kopi. Kembong, sampai nak tengok kaki sendiri pun dah tak nampak.

Esok, ada rumah yang dah siap..... Tapi bunyi tukul, pahat dan gergaji tak berhenti.

No comments: