11 April 2007

Jurisdiksi

Sah, dah sah dah. Dia guna botox. Kalau tak silap aku, botox dah diharamkan oleh majlis fatwa kebangsaan.

Eh kalau tak silap aku lagi, yang haramkan benda alah tu; majlis fatwa kebangsaan, kalau kau tinggal kat sempadan siam sana nu dan kau jadi warganegara sana dan kau pula suntik botox kat muka kau, majlis fatwa kebangsaan tak berhak atas kau.

Masalahnya sekarang jurisdiksi.

Juga kalau kau taip kat kampung kau; contoh, kat Kg Talang, menggunakan blogspace nu sana dari India dan terpapar kat contohnya kat wilayah Laya Thailand. Jadi masalah timbul kat sini, juga masalah jurisdiksi. Undang2 manakah aka digunaka, Malaysia, India atau Thailand.

Jadi kesempatan ni, eloklah digunakan oleh semua blogger2 kat seluruh dunia. Kutuk dan makilah kerajaan kau kat mana yang ada.

Tapi aku tak tau lah sama ada kat Malaysia ni ada undang2 untuk menyekat semangat yang berkobar2 para blogger.

Adakah masalah jurisdiksi ni akan terus memenangkan para blogger? Aku pun tak de jawapannya; pasal aku dismissed law. Anda yang membaca entry ini dinasihatkan supaya tidak percayakannya 100%

No comments: