05 April 2007

Ina II

Ina kalau tau apa yang dah aku buat tentu dia gelak.

Hahaha.

Itu belum Mawi lagi. Kalau tak, dia, aku rasa cakap, "alahai Pika, kenapa?"

Ntah. Kenapa ntah. Aku pun tak tau sampai sanggup buat kerja macam tu. Aku cakap aku tak suka benda tu, aku gelakkan Ina buat. Tapi aku macam tak sedar yang aku sendiri dah buat benda yang aku tak suka.

Ina mengingatkan aku, yang aku banyak buat benda yang aku sendiri nak buat. Tenungan Ina macam beritahu aku, "sudahlah.. cukuplah.."

Ini bukan soal akidah, tapi soal politik.

Tak akan selamanya Ina dan Mawi berpisah. Aku yakin. Aku percaya. Mereka akan bersatu juga. Dan pada saat itu, kita akan saksikan di mana dua orang anak felda akan dijadikan komoditi hiburan yang tak terkira keuntungannya.

Er.. er.. kalau mereka berpisah sehingga akhir hayat, maka tak bolehlah nak "live happily ever after."

No comments: