22 March 2007

RAT

Betul, aku tengok drama Ratapan Anak Tiri [RAT].

Bukan pasal Nia Radhani berlakon [watak baiknya dalam drama ini boleh bikin hati penasaran kalau nak dibandingkan dengan watak jahat yang absurd dan kadang2 lawak -- lebih lawak dari Senario].

Bukan pasal drama ini bukan soap opera [opera sabun]. Ya, aku tak minat sangat opera sabun, nak2 pulak yang panjang meleret-leret.

Drama dari MD Entertainment memang aku perhatikan, ada gerak kamera yang sama. Plotnya pun bagai baru direka pada hari penggambaran. Opps, diulang; BAGAI. Padanlah penulis skenarionya tak pernah menang kat penganugerahan Piala Vidya -- pecahan untuk Festival Filem Indonesia bahagian sinetron di tv.

Drama RAT jugak tak ketinggalan punya gerak kamera yang sama, mimik muka melampau -- takde orang lain lagi jahat melainkan dia dan plot yang merapu.

Tetapi aku tengok jugak drama ni pasal ada nama watak dia sama dangan nama aku. Bagi orang2 yang berkenaan bila tengok drama RAT, ingat2lah kat aku.

No comments: