21 March 2007

Pulangkan Fantasi II

Aku belek akhbar; dua tiga kali.

Aku perhatikan macam wajah dia. Kahwen pun nak masuk paper. Apa?! Kahwen?!

Sekejap tu jugak aku rasa jantung aku jatuh; berkecai-kecai jadinya. Aku rasa macam dunia berhenti sekejap; menangisi rasa aku. Chewah...

Aku memang tunggu2 saat dan tika ini. Tak sanggup lagi aku nak biarkan bayangan kau terus membayangi. Aku tahu kau hebat. Hebat sangat. Cara kau tebar roti canai memang aku tabik.

Berapa orang dah kau kalahkan untuk sampai ke tahap ini. Cuma yang aku tak faham, macam mana kau boleh kahwen dengan dia. Sumpah, aku tak kenal dia.

Mungkinkah dia jugak hebat menebar roti canai macam kau. Atau dia boleh buat lawak, sampai kau terguling2 jatuh dari katil. Atau juga mungkin dia boleh bagi teka teki kat kau sampai kau tak dapat nak jawab dan kau tak sedar air liur kau jatuh meleleh macam air mata yang meleleh bila tengok filem Sembilu II itu hari.

Aku percaa kau tak pilih dia sebab rupa. Rupa aku lagi kacak kalau nak dibandingkan dengan rupa dia. Mungkin kau pilih dia sebab poketnya kembong; kembong dengan duit syiling satu sen.

Aku tetap tak puas hati.

Masih.

No comments: