26 March 2007

Pulangkan Fantasi III

Semua yang jadi adalah sesuatu yang silap.

Aku rasa menyesal sangat, itu hari aku tak belanja kau. Boleh pulak, kau yang belanja aku. Apa jenis jantan aku ni.

Tengok wayang; duit kau. Makan minum; duit kau. Sampaikan beli seluar dalam aku pun [boxer - ya aku pakai boxer, baru berangin sikit], pakai duit kau. Kau bukan tak tau, duit gaji aku masuk lambat. Dah tu pulak, masuk gaji sikit; aku terpaksa ambik advance. Tengah bulan itu hari, aku sesak; banyak nak pakai duit.

Mak aku mintak duit, suruh baiki mesin basuh yang sudah pakai lebih 10 tahun. Kalau aku tak baiki, nanti aku jumpa kau pakai baju tak basuh.

Maafkan aku keadaan aku tersepit masa tu. Bukan, bukan tersepit macam kau sepit ibu jari kaki kau dengan penyepit baju, tapi tersepit; sesak duit; aku perlukan duit masa tu. Aku tau semua ni silap. Betul aku tak patut ambik kesempatan atas kau. Tapi aku tiada niat.

Sekarang kau, entah ke mana. Kadang2 rindu jugak kat kau. Rindu time jalan2 kat Jalan TAR dan Jalan Masjid India, tengok teater kat Actor Studio, lepak kat taman KLCC dan hantar kau naik bas kat CM.

No comments: