31 March 2007

Pulangkan Fantasi IV

Aku terbayangkan kau jadi Agnes Monica dalam klip vdo Tak Ada Logika. Dan aku pulak jadi mamat yang kena belasah tu -- kena belasah sampai nak mati.

Kadang2 klip vdo ada naratif. Dan naratif untuk klip vdo ini, berjalan bersama lirik lagu. Memang cinta selalu Tak Ada Logika macam kebanyakan klip vdo, selalu tak ada logika.

Mamat yang aku terbayang sebagai diri aku sendiri tu sebenarnya berpakat dengan kawan2nya, buat akal belasah aku. Dan kau, yang aku bayangkan sebagai Agnes Monica bersusah payah lalu pelbagai rintangan untuk datang selamatkan aku.

Tapi itu cuma dalam klip vdo.

Dalam dunia sebenar aku tau, aku takkan jadi macam mamat yang kena belasah tu; pasal setakat ni, aku ingat aku tak ada musuh yang betul2 musuh. Dan kau pulak tak kan jadi macam Agnes Monica. Pandai menari macam2 step yang Tak Ada Logika.

Sayang, bayangan tu tak kekal lama. Dia menghilang dibawa asap rokok. Dan sejurus ada budak bagi tau aku, "bang, jangan merokok kat sini."

"Urmm..."

No comments: