11 August 2010

Antara 2 Ceramah

Malam semalam ada dua ceramah sebelum permulaan Ramadhan, yang satu ceramah kat Sg Rokam, Pentas Anak Muda. Ceramah yang ini, Sya jadi penceramah -- nak jugak tengok dia berceramah. Orang kata dia berceramah hebat. Sampai ada yang tersilap, ingat dia anak Anwar. Perghh... Sya.

Lain-lain penceramah Chang Ming Kai, Sivakumar dan Dr Lee Boon Chye. Tapi ceramah ni tak ada permit, tak secure.

Kedua pulak, ceramah Nizar kat Changkat Ibul. Orang mesti ramai kat sini. Tempat pun secure, buat kat Markaz Pas, Changkat Ibul.

Mula-mula aku ngn Anaz ingat nak pi niaga kat Sg Rokam... semua buku yang disediakan adalah buku untuk "target market" urban.

Dalam kereta, aku ngn Anaz berhujah yang mana satu patut pergi. Antara kawan-kawan dan Duit. Hehehehee... kami pilih duit! Kapitalis... cis. Sorry!

Lepas tu bagi msg kat M3M dan Otai Manjung... sorry tak jadi!

Anaz buat U Turn, terus pi Changkat Ibul.

Cerah Nizar isu biasa. Isu "rampas Perak" -- aku tak tau la kot-kot ada orang nak dengo citer ni. Tapi yang aku nampak, ramai orang yang suka dengo. Hahahahah... bak kata Abg Mat, itulah hiburan depa. Betul!

Tapi yang bestnya buku-buku dan komik-komik yang aku ngn Anaz jual, terjual... dan aku nampak minat depa yang sekarang ni sudah mula terbukak -- Nak cari buku-buku yang rare yang mencabar fikiran dan hati mau lapang.

 

No comments: