29 July 2006

Politik

Aku akui, aku tak tau sangat pasal politik. Sepak teranjangnya. Tepuk tamparnya.

Sebagai akurakyatbiasa, aku juga mengambil tahu serba sedikit tentang politik. Bagi aku yang mentah, situasi ini begitu memualkan. Situasi Dr M yang mahu mencampuri balek urusan pemerintahan. Bukan Dr. M yang aku mualkan tetapi PAS yang seperti mahu berbaik semula dengan Dr M. Mentang2lah Dr M ada modal politik nak kalahkan kerajaan tindakan PAS sama seperti apa yang Ibrahim Ali lakukan.

Pernah dia kata "nak kencing kat kubur Dr M kalau dia masuk balik UMNO." Tengok2 tak lama lepas tu, dia masuk UMNO balik dari Semangat 46 [kalau tak silap aku]. Lepas tu dia tak puas hati dengan UMNO, keluar UMNO balik. Kali ni nak join pembangkang pulak. Takde saper kat barisan pembangkang. Jadi dia bertanding Bebas. Kalah. Leboh.

Sama macam Ibrahim Ali, PAS suatu ketika dahulu bersama2 dengan DSAI mencaci Dr M. Mengutuk.

Bagaimana dengan segala kutukan. Cacian. Yang pernah dilemparkan dahulu kepada Dr M? Bagaimana dengan tuduhan PAS, bahawa Dr M menghina nabi? Dr M zalim, ambil royalti ganti dengan wang ehsan? Dr M membazir, buat Projek Mega?

Aku tak salahkan Dr M dalam masalah ini. Cuma yang aku mualkan PAS. Betul kata orang, politik ini kotor. "Hari ni kita boleh berlawan dengan seseorang tu, esok mungkin tidak."

No comments: